Karbantartási, targonca szerviz munkálatok
Targonca tisztítás, motor, szíj, kipufogó és fék ellenőrzése
A szerelő nagynyomású mosóval tisztítja le a targoncát. Ezután beindítja és hagyja járni, miközben hallgatja a motor működését. Figyel minden kopogó hangra vagy kihagyásra és minden éles sivító hangra, amit a szíj okozhat. Ezután ellenőrzi, hogy nem lyukas-e a kipufogó, majd hogy fog-e a fék, nem csúszik-e a váltó.
Ellenőrzi a szíjakat a motoron és azt, hogy a szíjak nincsenek-e megkopva vagy kirojtozódva.
Szemrevételezi a targonca kipufogórendszerét. Amennyiben az kilyukadt, vagy repedezett, tömíti vagy javítja.
Duda, mutatók, jelzőberendezések, világítás, lámpák, vezetékek, kapcsolók
A szerelő kipróbálja a targoncát és ellenőrzi, hogy megfelelően működik-e a duda, a mutatók, a biztonsági jelzőberendezések, a kabin világítása, a külső lámpák, a tolatólámpák és sértetlen-e a védőtető. Ellenőrzi továbbá hogy nincs-e kiégett égő illetve hogy van-e olyan műszer amely nem működik; ha van, ellenőrzi a vezetékeket és kapcsolókat, kijavítja a hibákat.
Targonca akkumulátortartó és a cellák ellenőrzése
A következő lépés a targonca karbantartása során az akkumulátortartó ellenőrzése. A technikus leállítja a motort. Megtisztítja az akkumulátort, különös tekintettel a kábelekre és az akkumulátor csatlakozókra. Felnyitja a cellákat és ellenőrzi a töltöttségüket, majd feltölti ioncserélt vízzel, ha szükséges. A csatlakozókra védőzsírt ken, hogy megóvja őket a korróziótól. Ellenőrzi az akkumulátor töltöttségét.
Olajcsere és szűrők ellenőrzése: olajszűrő, hidraulikus szűrő, váltószűrő, üzemanyag szűrő és légszűrő
Az olaj leengedését követően kicseréli az olajszűrőt, a hidraulikus szűrőt, a váltószűrőt, az üzemanyagszűrőket és a légszűrőt. Mielőtt betenné az új szűrőket, alkoholos filccel ráírja az új szűrőkre a dátumot. Ellenőrzi a többi folyadékszintet és feltölti azokat, ha szükséges. Ellenőrzi a fagyálló minőségét a hűtőrendszerben.
Meghajtó tengely, targonca gumi, pedálok és kormány munkahenger ellenőrzése
Megfigyeli a meghajtó tengelyt. Ahol van zsírzási pont, azokat zsírzó pisztollyal alaposan feltölti. Ellenőrzi a differenciálmű folyadékát.
A szerviztechnikus ellenőrzi, hogy a targonca gumijain nincsenek-e repedések vagy a túlzott kopás jelei. A fúvott gumin ellenőrzi a futófelületet. A kopás és a repedés is megelőzhető a felhasználási területnek legmegfelelőbb targonca gumikkal!
Ellenőrzi a pedálokat a targoncákon, majd a kormány munkahengert és a kormányrudazatot. Ellenőrzi, nincs-e a rendszerben szivárgás vagy nincs-e valami elgörbülve.
Szivárgások, villa görbülések és kopások, fékbetétek, kerékcsapágyak
Az emelőszerkezetnél azt kell megvizsgálni, hogy nem szivárog-e a hidraulika: utánhúzással vagy a csövek cseréjével korrigálható problémák.
A hidraulika ellenőrzése közben a villát és az oszlopot ellenőrzi, nincsenek-e látható repedések vagy kopások rajtuk. Nagyon fontos, hogy elhajlás vagy görbülés nem lehet a villán. A hibás targonca villa sokba kerülhetnek, ha nem megfelelő terheléssel és módon használja.
A fékezett kerekek leszerelését követően ellenőrzi a fékbetétek állapotát, illetve, hogy nem szivárog-e a fékmunkahenger. A kerékcsapágyak ellenőrzése is a karbantartás része, azonban ezt rendszerint elvégzik a fékjavítás alkalmával. Hacsak a kezdeti vezetési ellenőrzésnél nincs valami jele, hogy valami baj lehet a kerékcsapágyakkal, azok ellenőrzése külön nem szükséges. Lehet, hogy kerékcsapágyak szétszereléssel több kárt tenne, mint hasznot hajtana.
Utolsó lépések, ellenőrző lista és karbantartási lap
Az akkumulátorkábelek csatlakoztatását követően a technikus beindítja ismét a targoncát és figyeli annak működését. A szerelőnek fel kell jegyezni az elektronikus munkalapra az elvégzett ellenőrzési, javítási munkákat és a feltárt hibákat, és azokat ismertetnie kell a tulajdonos vagy a kezelő részére.
Praktikus, hogy ha a targonca kezelője is részt vesz a munka átvételekor, ezzel is felhívjuk a figyelmét, hogy mindig tartsa be a gépkönyvben előírt biztonsági előírásokat.